ArtPass-ID

Beste klanten,

Naar aanleiding van de Europese richtlijnen inzake AMLD 5 (Anti-Money Laundering) trad een nieuwe wet in werking die vanaf 1 Januari 2022 verplicht wordt. De wet legt ons een aantal extra administratieve verplichting op voor verkopers en kopers bij transacties van kunst waarbij de factuur meer dan 10.000 EUR bedraagt. Meer bepaald moeten vanaf nu kunsthandelaars, veilinghuizen, galeries, en tussenpersonen bepaalde inlichtingen inwinnen bij hun klanten voor de koop doorgang kan vinden.

Wat houden deze administratieve taken precies in?

Know-your-customer (KYC)

Het know-your-customer-principe komt er simpelweg op neer dat wij als tussenpersoon moet kunnen bewijzen dat we weten wie onze klanten zijn. U kan dit vergelijken met de vragen die U krijgt bij het openen van een bankrekening. Het klantenonderzoek gaat onder meer de identiteit en woonplaats na en/of de uiteindelijke begunstigde (UBO) in het geval de klant een bedrijf is. Dit alles moet uiteraard verlopen in overeenstemming met de privacywet.

ArtPass ID biedt een eenvoudige oplossing!

Om deze AMLD5 administratieve rompslomp eenvoudig en efficiënt te laten verlopen, hebben wij met ArtPass ID de handen in elkaar geslagen. Artpass ID heeft een veilige en eenvoudige app ontwikkeld waar jullie digitaal jullie documenten kunnen opladen en delen met ons.

Eens uw account aangemaakt is, hoeft u verder niets meer te doen. Sterker nog, met uw gratis ArtPass ID-app en eco-vriendelijke ledenkaart kunt u bij een groeiend aantal collega-handelaars, galeries en veilinghuizen voortaan uw KYC-informatie geautomatiseerd delen via een eenvoudige QR-Scan.

Op volgende link kan U uw informatie digital met ons delen: https://horta.artpass.id

Mochten jullie hieromtrent vragen hebben of een gratis demo wensen kunnen jullie hier gratis een demo aanvragen: https://calendly.com/artpass_id_dd of ArtPass ID contacteren per e-mail op hello@artpass.id of per telefoon op +32 (0) 484775183

 

Menu
Top